.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جولان کامیونهای فرسوده در جاده های گلستان

درحالیکه حجم زیادی از کالاهای کشور از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای جابجا می شود بخش عمده ای از این ناوگان در گلستان فرسوده و از رده خارج هستند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر،عمر بالای ناوگان جاده ای گلستان و تردد در سطح جاده ها لزوم توجه بیشتر برای نوسازی این ناوگان فرسوده را ضروری می سازد.

ارائه تسهیلات بلند مدت و با بهره کم از جمله راهکارهایی است که مالکان ناوگان جاده ای فرسوده را می تواند در نوسازی خودروهایشان ترغیب کند.

در حال حاضر بیش از هفت هزار و 88 دستگاه کامیون دارای کارت هوشمند در گلستان فعالیت و تردد دارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان در این زمینه گفت: هفت هزار و 88 کامیون دارای کارت هوشمند در استان وجود دارد که میانگین 13.44 سال عمر دارند.

مهدی میقانی افزود: متولی این بخش ستاد حمل ونقل سوخت کشور است و طبق هماهنگی با شرکتهای خودروسازی کشور این کامیون ها می توانند تسهیلات هفت ساله با بهره 14درصد دریافت کند که البته این طرح نوسازی در سال گذشته با استقبال مواجه نشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 840 کامیون بالای پنج سال در گلستان وجود دارد که اتحادیه شرکتهای تعاونی مقرر است امسال ماشین ها را شناسایی کند و بعد از تجمیع یکباره به دنبال بحث نوسازی آنها برود.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های گلستان گفت: عمر مفید کامیون 25 سال است و با این فرض یک هزار و 734 کامیون فرسوده در استان تردد می کنند.
میقانی گفت: 9.4 میلیون تن کالا سال گذشته در گلستان ترانزیت شد که امسال 12میلیون تن هدف گذاری شده است.

میقانی افزود: در هشت ماه سال جاری 54 هزار و877 تردد در پایانه اینچه برون صورت گرفته که سال گذشته به میزان 41 هزار و163تردد بوده و رشدی معادل 33درصد داشته است.

وی بیان داشت: درآمدی هم که ما از قبل این تردد و ناوگان خارجی داشتیم نسبت به سال گذشته 60 رشد داشته است که معادل 4.6 دهم میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: در بخش حمل و نقل کالا سالانه 4.5 میلیون تن بار در استان جابجا می شود.

وی بیان داشت: دو شرکت تعاونی با ظرفیت 500 نفر و10میلیارد ریال اعتبار برای خرید کامیون تخصیص داده است.



میقانی تصریح کرد: بیمه تکمیلی رانندگان کامیون و خانواده های آنها از اقداماتی است که در کاستن مشکلات این قشر موثر بوده است.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های گلستان افزود: 12 تشکل صنفی و حمل ونقل جاده ای فعال است که در شامل بخش کارگری وکارفرمایی می شود و به 9 تشکل در راستای برون سپاری مسئولیت ها کار واگذار کرده ایم.

وی اضافه کرد: این واگذاری ها در اموری چون صورت وضعیت، آموزش رانندگان، صدورکارت هوشمند وتمدید کارت بوده است که تشکل ها بسیار موفق عمل کردند.

وی با اشاره به تصادفات برون شهری و مرگ 438 نفر در سال گذشته در این تصادفات گفت: نزدیک به 67 درصد این تصادفات به راکبان موتورسیکلت وعابران پیاده بود که در این راستا ما با همکاری پلیس راه چهار گردهمایی با موتورسواران انجام دادیم وآموزش های لازم را به آنان ارائه دادیم و پنجمین همایش نیز برای موتورسواران ادارات کل برگزار می شود.

به گزارش مهر، گلستان استانی کشاورزی است و هر سال که محصولات بیشتری داشته باشد، میزان جابجایی کالا با ناوگان جاده ای بیشتر خواهد بود، از اینرو ضرورت توجه به نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای در استان بیشتر محسوس می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.465 seconds.